Cultivar la calma- Mindfulness

Conrear una ment més clara precisa constància i perseverança, es requereix la intenció de voler sortir de la constant rumiacio de la ment ,   dels pensaments repetitius i constants ,en la qual ens trobem immersos tantes vegades.

S’instal·len en la nostra ment i ens distreuen de l’experiència de viure l’instant present i ens deixa molt pocs descansos per experimentar el silenci interior i descansar en l’ésser.

Tenim aproximadament uns 60.000 pensaments diaris, i d’ells hi ha molts que es repeteixen inevitablement i que generen un diàleg mental que moltes vegades té a portar-nos a preocupacions a situacions de futur o a encallar-nos en la imatge i en el pensament d’experiències viscudes que ens subjecta al passat.
Aquesta activitat mental ens ancora en la ment. Tendim a no ser conscients que estem pensant pràcticament tot el temps i amb això, les nostres accions van guiades d’una manera inconscient, allunyats de l’experiència amb el resultat d’esgotament mental i físic.
Amb la pràctica del mindfulness prendre consciència d’aquests pensaments i  comportaments automàtics per tenir una major possibilitat de prendre decisions que ens aportin major equilibri i benestar..

 
L’atenció plena es conrea tant en la vida diària , en activitats quotidianes on posem l’atenció i la consciència en el que estem fent , donar-nos compte del que fem… i també a través de la  pràctica de la meditació. Ens permet entrar en espais de quietud del funcionament de la ment i tornar als nostres sentits i l’acció conscient.
Asserenar-nos per conèixer els nostres pensaments que  són només això, un pensament .
Posar-nos al servei de la intenció d’estar presents, veient i vivint l’experiència del moment, no aferrar-se a la ment.P restar atenció conscient de forma deliberada, al moment present i sense jutjar.

Quantes vegades som capaces de parar en la nostra activitat diària?
Parar esment al que succeeix sense voler canviar-ho, observant que està ocorrent, que sensacions tinc, que estic sentint… la pràctica del Mindfulness ens porta a la acció més conscient…

La porta d’accés al moment present i a un nivell de consciència superior, fixar l’atenció en el tot més enllà de la nostra ment que englobi una mirada conscient als pensaments, a les sensacions i a les emocions de l’instant present.
La meditació en Mindfulness ens permet centrar-nos en nosaltres mateixos, allunyar el soroll mental, buscar moments de pau i serenitat