Davant situacions complicades que ens arrosseguen a una sensació de desassossec, cansament, estrès, que afecten el nostre benestar físic, psíquic i social. Ens costa atendre els desafiaments i responsabilitats i relaxar-nos per afrontar les experiències que vivim.
El mindfulness o atenció plena són un conjunt de pràctiques, derivades de la meditació budista, que ens permeten aturar, observar, entrenar la ment per a romandre serens i connectats a el present amb una actitud d’acceptació.
L’entrenament de l’atenció , és l’element principal que ens aporta el mindfulness, aturar i detenir-nos en l’observació sense judici del que està succeint, del que fem, com ho fem o el que sentim (dels nostres pensaments, emocions, sensacions). Per procurar reduir el soroll mental, les divagacions de la ment centrada sovint en pensaments de el passat o de el futur, o en emocions desagradables, que ens preocupen i ens abstreuen de el moment present i impedeixen centrar-nos i visualitzar opcions, solucions, canvis i presa de decisions afavoridores a el benestar.


La pràctica, també ens acosta al nostre món emocional, ens facilita reconèixer, canalitzar i acceptar les emocions amb més claredat, amb l’observació sense interpretacions, responent amb major eficàcia en comptes de reaccionar negativa i impulsivament davant les situacions, fomentant el desenvolupament de la gestió emocional, i augmentar el nostre autoconeixement.

Viure més conscient i a través d’una pràctica continuada i constant de mindfulness, anem creant una manera diferent de relacionar-nos amb nosaltres mateixos i amb el món que ens envolta.
“Cada vegada que ets capaç d’observar la teva ment, ja no estàs atrapat en ella”
Eckhart Tolle

La seva metodologia aporta eines que ens ajuden a centrar la ment, l’atenció, la intenció d’estar present connectar amb les emocions i fomentar moments de benestar interior i també en les relacions socials, a través d’una comunicació més conscient, atenta i oberta.

Eines Tant a nivell formal (a través de meditacions) com la páctica informal durant activitats durant el nostre dia a dia, en què procurem posar tota l’atenció, centrats en el que estem fent.

Et comparteixo algunes propostes d’exercicis de mindfulness que et poden ajudar en aquests moments d’incertesa.

Pràctica Formal (meditacions):
Consisteix en agafar-se un temps (10 ‘, 20’, 30 ‘) per estar asseguts, estirats o dempeus i centrant-se deliberadament l’atenció en la respiració, sensacions corporals, sons, els pensaments o les emociones.Se ha d’adoptar una postura que generi comoditat, estabilitat però alhora que ens permeti estar atents durant tota la pràctica.

Practica Informal:
Es tractaria que l’habilitat adquirida durant les sessions de meditació / mindfulness vagin generalitzant a tots els moments de la vida i en totes les activitats que realitzem al llarg del dia.
Consisteix a posar l’atenció en les activitats quotidianes, ex: menjar, rentar-se dents, fer exercici, parlar, llegir ….


 Pràctiques cap a casa.


Exercici 1: Aturar-se (entrenem l’autoregulació en el moment present)
s’observa la teva experiència aquí i ara. ¿? Què olors notes? Què sorolls sents? Què pensaments vénen al teu cap?. Estigues una estona observant (sense fer res).


Exercici 2: Pren consciència de el cos
Pren consciència de la teva actual postura. No la modifiquis. Si estàs assegut pren consciència de les parts de el cos que toquen la cadira, observa si hi ha alguna tensió, com reposen els peus a terra .. Diverses vegades a el dia, quan et sentis, observa la teva postura i fes-te conscient d’ella.


Exercici 3: Ser conscient de el moment present amb atenció a la respiració
• Seu amb una postura còmoda, atenent la sensació de la respiració que t’omple els pulmons i que després torna a fluir i surt per la boca al nas.
• compte quan per l’atenció a la respiració, i comences a pensar en una altra cosa, a somiar despert.
• Dirigeix ​​de nou l’atenció a la respiració, amb amabilitat cap a tu mateix,
• L’objectiu no és controlar la respiració ,, ni controlar els pensaments, es contactar amb l’experiència de el moment present.
Fer un dinar amb consciència plena
És recomanable portar una llibreta o diari de pràctica i registrar.


Espero que us sigui d’utilitat. Us aniré afegint àudios i més pràctiques.